Az olyan keresőmotorok, mint a Google, megvizsgálják a kulcsszavakat és más, az oldalon belüli keresőoptimalizálási jelzéseket, hogy ellenőrizzék, az oldal megfelel-e a felhasználó keresési szándékának. Ha a kereső úgy dönt, hogy az oldal hasznos lesz a felhasználó számára, akkor előrébb kerül a keresési eredmények között.
A keresőoptimalizálás célja, hogy honlapja az azt meghatározó kifejezésekre a különböző keresőmotorok (Google, Bing és a Yahoo) találati listáján minél jobb pozícióban, lehetőleg az első pár oldalon jelenjen meg. Minél előrébb helyezkedik el weboldala egy találati listán, annál nagyobb lesz a látogatószáma, mert többen fognak rákattintani honlapjára az adott kifejezésre keresve.
Mit jelent az On-Page SEO?
Az on-page SEO (néha on-site SEO-nak is nevezik) az a folyamat, amely során optimalizálják weboldalai egyes részeit, hogy azok előrébb kerüljenek a keresőkben és nagyobb keresőmotor-forgalmat érjenek el. Ez magában foglalja az oldalon található tartalom, a címcímkék, a belső hivatkozások és egyebek frissítését.
Maga az optimalizálás három főbb részből áll:
-
Az oldal HTML szerkezetének megváltoztatása.
-
Az oldal tartalmának keresőszavak szerinti igazítása.
-
Időközi felülvizsgálat: az eredmények vizsgálata, szükséges beavatkozások megtétele, hogy elérjük a kívánt célt.
Fontos tudni, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszabb folyamat, nem lehet egyik napról a másikra csodát tenni, de az indulás után már érezhető lesz a változás, kis mértékkel meg fog nőni az oldala látogatottsága, ami aztán az idő múlásával egyre jelentősebb lesz.